Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
30 Juli, 2010, 18:42:31
Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren
Nieuws:
Speciale Bluesforum.nl T-shirt actie: Een "Nieuw logo T-shirt" + een "Classic logo T-shirt" voor 25 euro inclusief verzendkosten!!!

+  Bluesforum.nl: blues rock en blues forum
|-+  Overige
| |-+  Blues Links (Moderator: El Mano)
| | |-+  Stichting Dutch National Blues Award
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 Omlaag Print
Auteur Topic: Stichting Dutch National Blues Award  (gelezen 3440 keer)
Bertje
Review Squad
Super Hero
*

Geslacht: Man

« Gepost op: 12 December, 2009, 10:33:54 »

WWW.BLUESAWARD.WEB-LOG.NL

Een nieuwe stichting in bluesland, Nederland!
Met enige trots maken wij bekend dat de Nederlandse Bluesscene een stichting rijker is geworden, namelijk de

"Stichting Dutch National Blues Award", opgericht te Breda. De Stichting stelt zich ten doel het eenmaal per kalenderjaar toe kennen en uitreiken van een award voor een Nederlandse bluesband of bluessolist(e) voor "best live performance" en "best uitgebrachte cd/dvd".

Het bluespubliek in de ruimste zin van het woord, vertegenwoordigd in Nederland, kan eenmaal per jaar een stem uitbrengen op hun favoriet voor de Award. De meeste stemmen wijzen de awardwinnaar aan.

De award zal bestaan uit een toepasselijk waardevol kunstwerk vervaardigd door een gevestigd beeldend kunstenaar, aangewezen door het stichtingsbestuur. Een voorbeeld is de Livin' Blues Xpercience Award van september 2008, te zien op movingmandalas.web-log.nl

Het stichtingsbestuur bij oprichting bestaat uit:
Bert van Hees                                   voorzitter
Kevin van Hees                                 secretaris
Marianne van Hees-Bravenboer       penningmeester
Jeanne Visser                                   public relations
Johan Gaasbeek                               Nederlands blues-archief
Hans de Vos                                     muzikantencontact

Het ondertekenen van de stichtingsakte vond plaats op donderdag 26 november bij Brabant Notarissen te Breda.

Wij van het bestuur zijn van plan er een leuke en interessante stichting van te maken ten diensten van de bluesmuziek, kunst en cultuur in Nederland! Wij gaan er voor!
Met deze web-log presenteren wij ons aan het bluespubliek, bluesartiesten, bluespodia, enz. en zullen wij hen regelmatig informeren over de nieuwste ontwikkelingen binnen de stichting.

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

De blues polls zijn onzichtbaar voor gasten: klik hier voor hulp bij de gratis en spamvrije registratie!
Bluezy
Super Hero!
**

Ik stel alleen maar vragen en draai jou muziek

« Antwoord #1 Gepost op: 13 December, 2009, 12:03:23 »

Een nieuwe stichting in bluesland, Nederland!
Met enige trots maken wij bekend dat de Nederlandse Bluesscene een stichting rijker is geworden, namelijk de

"Stichting Dutch National Blues Award", opgericht te Breda. De Stichting stelt zich ten doel het eenmaal per kalenderjaar toe kennen en uitreiken van een award voor een Nederlandse bluesband of bluessolist(e) voor "best live performance" en "best uitgebrachte cd/dvd".

Het bluespubliek in de ruimste zin van het woord, vertegenwoordigd in Nederland, kan eenmaal per jaar een stem uitbrengen op hun favoriet voor de Award. De meeste stemmen wijzen de awardwinnaar aan.

De award zal bestaan uit een toepasselijk waardevol kunstwerk vervaardigd door een gevestigd beeldend kunstenaar, aangewezen door het stichtingsbestuur. Een voorbeeld is de Livin' Blues Xpercience Award van september 2008, te zien op movingmandalas.web-log.nl

Het stichtingsbestuur bij oprichting bestaat uit:
Bert van Hees                                   voorzitter
Kevin van Hees                                 secretaris
Marianne van Hees-Bravenboer       penningmeester
Jeanne Visser                                   public relations
Johan Gaasbeek                               Nederlands blues-archief
Hans de Vos                                     muzikantencontact

Het ondertekenen van de stichtingsakte vond plaats op donderdag 26 november bij Brabant Notarissen te Breda.

Wij van het bestuur zijn van plan er een leuke en interessante stichting van te maken ten diensten van de bluesmuziek, kunst en cultuur in Nederland! Wij gaan er voor!
Met deze web-log presenteren wij ons aan het bluespubliek, bluesartiesten, bluespodia, enz. en zullen wij hen regelmatig informeren over de nieuwste ontwikkelingen binnen de stichting.

Ik ben eigenlijk wel een beetje nieuwsgierig hoeveel mensen er gestemd hebben en hoe dat in zijn werk is gegaan.

Bluezy - Radio Ridderkerk vol blues en aanverwante muziek.
Donderdag 20.00 tot 21.00 uur Zaterdag 19.00 tot 20.00 uur
www.bluezy.nl  Streaming: www.podcastservice.nl
http://www.myspace.com/nicobluezy
JJ Sharp
Hero Member

J. J. Sharp

« Antwoord #2 Gepost op: 13 December, 2009, 14:11:41 »

Tot onze verbazing is de Twelve Bar Blues Band op de 2e plaats geeindigd.
Ik wist niet van het bestaan of stemming van deze award.
Toch alle stemmers bedankt!

Groet: JJ Sharp
TWELVE BAR BLUES BAND
Bertje
Review Squad
Super Hero
*

« Antwoord #3 Gepost op: 13 December, 2009, 14:57:21 »

Zover ik weet wist eigelijk niemand hier iets vanaf!  ik weet het niet

shuffle
Super Hero
*

« Antwoord #4 Gepost op: 13 December, 2009, 16:09:55 »

voor mij was het iets nieuws.
Blacky
Super Hero
*

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #5 Gepost op: 13 December, 2009, 16:37:25 »

Maar als niemand er vanaf wist, wie heeft er dan gestemd? En waar is het te vinden geweest?  Huh

'TheBluesman'
Super Hero
*

Een dag niet gebluest is een dag niet geleefd

« Antwoord #6 Gepost op: 13 December, 2009, 16:43:08 »

Ik ben laatst benaderd om als lid deel te nemen in een Dutch Blues Foundation, maar dat waren andere mensen. (Eric Jan Overbeek/ Karen Neumann etc), maar deze mensen ken ik helemaal niet.
Tja ...... de blueswereld is blijkbaar toch groter dan wij denken  Grin

shuffle
Super Hero
*

« Antwoord #7 Gepost op: 13 December, 2009, 17:10:03 »

Ik ben laatst benaderd om als lid deel te nemen in een Dutch Blues Foundation, maar dat waren andere mensen. (Eric Jan Overbeek/ Karen Neumann etc), maar deze mensen ken ik helemaal niet.
Tja ...... de blueswereld is blijkbaar toch groter dan wij denken  Grin

Is dan wel zo, en dat is ook goed!!!
Bluesmoose
Hero Member

The Moose is Loose on Blues Moose radio

« Antwoord #8 Gepost op: 21 December, 2009, 21:18:07 »

Stichting Dutch National Blues Award” is een nieuwe stichting, opgericht te Breda. De Stichting stelt zich ten doel het eenmaal per kalenderjaar toe kennen en uitreiken van een award voor een Nederlandse bluesband of bluessolist(e) voor “best live performance” en “best uitgebrachte cd/dvd”.

De award zal bestaan uit een toepasselijk waardevol kunstwerk vervaardigd door een gevestigd beeldend kunstenaar, aangewezen door het stichtingsbestuur.

BIG BLIND GROTE WINNAAR BLUES AWARD 2009!!!
Mannen van Big Blind (Wesley van Werkhoven, JJ van Duijn, Dirk van Duijn en Niels Duindam) van harte gefeliciteerd met de eerste officiële Nederlandse blues award 2009, voor Best Live Performance en album Circus Left Town! Een grote meerderheid van het publiek heeft n.a.v. de oproep “awardtoekenning 2009″ op Big Blind gestemd.

Ter volledigheid melden wij dat op de tweede en derde plaats geëindigd zijn de Twelve Bar Blues Band en de Eelco Gelling Band, twee geroemde bands die zeker ook onze waardering hebben.

De award zal officieel aan Big Blind worden uitgereikt en openbaar worden gemaakt op zaterdag 9 januari 2010 in de Noviteit te Monster, voorafgaand aan het geplande optreden. Fans, mis het niet, en komt allen op deze speciale avond. Verdere info: www.bluesaanzee.nl

Website Stichting Dutch National Blues Award : www.bluesaward.web-log.nl

Blues Moose Radio is een radioprogramma bij Omroep Groesbeek, Extra FM en Nijmegen1; interviews, concertagenda en heel veel Blues.

Via www.BluesMoose.nl 6 weken te beluister
Phil
Hero Member

« Antwoord #9 Gepost op: 21 December, 2009, 22:31:56 »

ja super band natuurlijk die het ten volste verdient, jammer dat er zo weinig op voorhand van bekend was.

El Mano
Global Moderator
Super Hero!

Homo sapiens non in ventum urinat.

« Antwoord #10 Gepost op: 21 December, 2009, 22:56:12 »

Het is ze zeer gegund maar wist iemand iets van het gebeuren af?? En wisten de bands dat ze genomineerd waren. Ik ben ook nieuwsgierig wie het niet hebben gehaald.

Earls@nd-Chitlin Crew:  Every man is, some womans fool
Bluesmoose
Hero Member

The Moose is Loose on Blues Moose radio

« Antwoord #11 Gepost op: 21 December, 2009, 22:57:42 »

Inderdaad ja, het is een beetje aan de aandacht van het bluesforummers ontsnapt denk ik, bij ons ook niet echt doorgedrongen. Maar goed evenzo goed alle drie gefeliciteerd.

gr  Rob

Blues Moose Radio is een radioprogramma bij Omroep Groesbeek, Extra FM en Nijmegen1; interviews, concertagenda en heel veel Blues.

Via www.BluesMoose.nl 6 weken te beluister
'TheBluesman'
Super Hero
*

Een dag niet gebluest is een dag niet geleefd

« Antwoord #12 Gepost op: 22 December, 2009, 12:24:08 »

Inderdaad ja, het is een beetje aan de aandacht van het bluesforummers ontsnapt denk ik, bij ons ook niet echt doorgedrongen .............

...... en toch neem ik dit alles met een dikke korrel zout. Als niemand van dit gebeuren af weet, hoe serieus is dit dan? Ik durf zo langzamerhand wel te stellen dat ik zo links en rechts wel een paar contacten heb in de blueswereld, maar deze mensen ken ik geen van allen.
Dus ...... een award toekennen is wel leuk en aardig, maar eh ...... d'r is eigenlijk geen enkele achtergrond info over deze club, dus kan ik er niet zo heel veel mee  ik weet het niet
Maar misschien heb ik het wel mis ?

Ger Peper
Super Hero!!!!

Soms denk ik

« Antwoord #13 Gepost op: 22 December, 2009, 13:57:34 »

Inderdaad ja, het is een beetje aan de aandacht van het bluesforummers ontsnapt denk ik, bij ons ook niet echt doorgedrongen .............

...... en toch neem ik dit alles met een dikke korrel zout. Als niemand van dit gebeuren af weet, hoe serieus is dit dan? Ik durf zo langzamerhand wel te stellen dat ik zo links en rechts wel een paar contacten heb in de blueswereld, maar deze mensen ken ik geen van allen.
Dus ...... een award toekennen is wel leuk en aardig, maar eh ...... d'r is eigenlijk geen enkele achtergrond info over deze club, dus kan ik er niet zo heel veel mee  ik weet het niet
Maar misschien heb ik het wel mis ?

Ik dacht er eigenlijk net zo over Bert.

Ik heb dan niet zo veel lijntjes in de blueswereld maar ik dacht; er zullen er toch wel een paar hier wezen die er wel van gehoord zullen hebben.
Maar dus ook niet.  Dan rijst bij mij de vraag, waar komt dit dan allemaal vandaan?
Ja van de stichting Dutch National blues award, maar waar staan die voor wat doen ze dan, hoe groot is hun netwerk. Blijkbaar niet zo heel groot anders was het hier (volgens mij) wel bekend geweest.

En,... is er iemand van die stichting die hier ook actief is?  Ik denk het niet eigenlijk anders hadden we er wel eerder of meer over gehoord.

Ik wil niet negatief doen over deze stichting hoor, maar er is zo weinig van bekend.  ik weet het niet

Maar mocht ik er helemaal naast zitten met mijn gedachten dan feliciteer ik de band Big Blind van harte !!

. . . . . . .Ik hou altijd mijn blues aan.
          Een korte rock vind ik ook mooi
En met mijn pijpje over de snaren is ook cool.
Bluesette
Newbie
*

Geslacht: Vrouw

Colour my Blues

« Antwoord #14 Gepost op: 22 December, 2009, 22:53:05 »

Droevig Droevig Droevig
bweeeeh had ik net een heel verhaal klaar was mijn sessie voorbij...bericht weg.

enfin, om een lang verhaal kort te maken, ook ik was verbaasd toen ik het bericht las op Bluesmagazine.nl.

Heb even op de web-log gekeken waar je naartoe gelinkt wordt, en na enig speurwerk kwam ik op deze site uit:

http://movingmandalas.web-log.nl/mijn_weblog/blues/index.html

hier is dus opgeroepen om "allen" te stemmen...tja...ik denk dat die grote korrel zout wel terecht is.

Neemt niet weg (ieder nadeel hep se voordeel) dat het een prijzenswaardig initiatief is, alleen ietwat ongelukkig (mag ik dat zeggen?) in de uitvoering. The Dutch National Blues Award...het klinkt wél hoor. Alleen moet het dan ook Dutch National bekend zijn,  Lachen Ja, sorry, mag toch wel even wat kritisch zijn toch, als ik dan hier lees dat één van de genomineerde bandleden niet eens wist dat ze genomineerd waren, en dat enkele gerenommeerde forumleden ,die toch echt wel de ins en outs van de nationale blueswereld kennen, ook  Huh Huh Huh (=verbaasd) waren.

Volgend jaar beter zullen we maar zeggen, misschien wel in samenwerking met dit forum, zodat leden via een poll kunnen stemmen, net zoals nu voor de opener van Ribs&Blues en de CD Award of the Year.

En natuurlijk, dat staat even totaal buiten deze discussie, feliciteer ik Big Blind. Ik draag ze een zeer warm hart toe, en ook de rest van de genomineerden hebben het dik verdiend!!
Pagina's: [1] 2 3 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: