Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
09 September, 2010, 07:13:38
Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren
Nieuws:
Engelstalig blues forum: voor info Klik hier!

+  Bluesforum.nl: blues rock en blues forum
|-+  Blues media
| |-+  Blues CD (Moderator: El Mano)
| | |-+  Big Blind - Circus Left Town
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Poll
Vraag: Hoe waardeer jij deze CD?
  -0 (0%)
  -0 (0%)
  -1 (10%)
  -0 (0%)
  -9 (90%)
Totaal aantal stemmen: 10

Auteur Topic: Big Blind - Circus Left Town  (gelezen 3438 keer)
Bertje
Review Squad
Super Hero
*

Geslacht: Man

« Gepost op: 23 Mei, 2009, 12:12:47 »

30 mei aanstaande komt het nieuwe album van Big Blind uit: Circus Left Town. Een resensie van dit album staat hier:

http://www.bluesforum.nl/smf/index.php?topic=5885.new#new

• Like Me
  • Freak Sow
  • Hold On
  • 3:45
  • 13 Angels
  • Circus Left Town
  • Russian Roulette
  • Devil's Laughin'
  • My Ol' Suitcase
  • Rollin'your Way
  • So Cold
  • Just For You

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

De blues polls zijn onzichtbaar voor gasten: klik hier voor hulp bij de gratis en spamvrije registratie!
Bluesmoose
Hero Member

The Moose is Loose on Blues Moose radio

« Antwoord #1 Gepost op: 26 Mei, 2009, 22:19:18 »

Nog een tijdje voor de nieuwe release van hun nieuwe CD "Circus left town"speelde Big Blind in de Comm te Groesbeek. "toevallig"waren wij daar met een camera en hebben het volgende voor u opgenomen:

Daarin drie kleine voorproefjes van de nieuwe CD.

Blues Moose Interview Big Blind about Circus left town

reuze benieuwd naar hun nieuwe CD!!!

groeten

Rob

Blues Moose Radio is een radioprogramma bij Omroep Groesbeek, Extra FM en Nijmegen1; interviews, concertagenda en heel veel Blues.

Via www.BluesMoose.nl 6 weken te beluister
Bluesrockin' Babs
Super Hero!
**

Geslacht: Vrouw

Hey, hey, The Blues Is Alright!!

« Antwoord #2 Gepost op: 26 Mei, 2009, 22:28:09 »

Nog een tijdje voor de nieuwe release van hun nieuwe CD "Circus left town"speelde Big Blind in de Comm te Groesbeek. "toevallig"waren wij daar met een camera en hebben het volgende voor u opgenomen:

Daarin drie kleine voorproefjes van de nieuwe CD.

Blues Moose Interview Big Blind about Circus left town

reuze benieuwd naar hun nieuwe CD!!!

groeten

Rob

Hij is keigoed  Thumps up! Thumps up!
http://www.bluesrockpagina.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=996:big-blind-circus-left-town-&catid=43:cddvd-reviews&Itemid=84

ffbasse PDP
Super Hero!!!

Wacht niet tot je schip komt, zwem er naar toe!!!

« Antwoord #3 Gepost op: 08 Juni, 2009, 23:20:48 »

ja echt een hele goede cd  Thumps up! Thumps up!

frander
Super Hero
*

« Antwoord #4 Gepost op: 08 Juni, 2009, 23:42:58 »

Had al wat indrukken gekregen toen Bertje em liet horen op camping De Zwerver in Raalte. Hoewel mijn waarnemingen op de vroege ochtend niet helemaal scherp waren, vond ik het toen al super klinken. Net op de 3 voor 12 site ingelogd (goeie tip!!). Klinkt idd echt lekker! Ben erg benieuwd naar de nieuwe optredens.

Blues me or loose me.
Ger Peper
Super Hero!!!!

Soms denk ik

« Antwoord #5 Gepost op: 08 Juni, 2009, 23:51:36 »

....................................... Hoewel mijn waarnemingen op de vroege ochtend niet helemaal scherp waren, ...............................

Jouw waarnemingen laten jou  al snel in de steek als de % van alcohol omhoog gaan heb ik begrepen he?  laugh

. . . . . . .Ik hou altijd mijn blues aan.
          Een korte rock vind ik ook mooi
En met mijn pijpje over de snaren is ook cool.
frander
Super Hero
*

« Antwoord #6 Gepost op: 08 Juni, 2009, 23:56:10 »

Was nog ochtend... ik weet het niet Een aantal uur ervoor had ik waarschijnlijk niet eens geweten wat een cd was laugh laugh laugh Ja Ger, soms moet je even leker los. En dat gaat het lekkerst met een goed bluesfestival!
Heerlijk Heavy! Heavy! Heavy!

Blues me or loose me.
Ger Peper
Super Hero!!!!

Soms denk ik

« Antwoord #7 Gepost op: 09 Juni, 2009, 00:03:52 »

Was nog ochtend... ik weet het niet Een aantal uur ervoor had ik waarschijnlijk niet eens geweten wat een cd was laugh laugh laugh Ja Ger, soms moet je even leker los. En dat gaat het lekkerst met een goed bluesfestival!
Heerlijk Heavy! Heavy! Heavy!

Nou frander je hebt helemaal gelijk!  Dat merkte ik zondagavond in Capelle bij Danny Bryant. Ik ging  behoorlijk uit mijn panty. En dan stond ik wat soli te filmen en toen betrapte ik mijzelf dat ik dan wel stil moet staan. En dat lukt dan niet. haha,   het gaat zo lekker dan. En dan komt die Danny ook nog ff voor je staan, want zo aardig is die ook nog die jongen. En dan is het lastig om een goeie film te krijgen.  Gitaar

. . . . . . .Ik hou altijd mijn blues aan.
          Een korte rock vind ik ook mooi
En met mijn pijpje over de snaren is ook cool.
frander
Super Hero
*

« Antwoord #8 Gepost op: 09 Juni, 2009, 00:11:44 »

Dat ken ik! Vorig jaar een telefoon met camera erop gekregen...die zat bij de eerste opname (The Hoax in Ospel) helemaal onder het bier en hielt er even mee op. Die opnames gingen nergens over, terwijl ik het idee had dat het superopnames zouden worden... Maar dat zegt meer iets over mij dan over de camera laugh laugh laugh En als ik dan moet kiezen tussen geen bier meer drinken of geen filmpjes schieten...tsja dan is de keuze niet zo moeilijk. Daar komt bij dat jullie dat al doen. Laat mij maar drinken en dansen Dans

Blues me or loose me.
Bluesrockin' Babs
Super Hero!
**

Geslacht: Vrouw

Hey, hey, The Blues Is Alright!!

« Antwoord #9 Gepost op: 09 Juni, 2009, 12:56:40 »

Live klinkt het zelfs nog beter  Thumps up!  applaus

13 juni: Amsterdam – Paradiso
19 juni: Terschelling - Oerol
27 juni: Uden - Razzoo
28 juni: Panningen – Kepel Open Air
22 aug: Gemert - zebra festival
26 sep: Rossum - Kingsnakes Festival
03 okt: Oss - Blues Touch
21 nov: Peer (BE) - De Wissel
04 dec: Eupen (BE) - Junglingshaus

frander
Super Hero
*

« Antwoord #10 Gepost op: 09 Juni, 2009, 13:19:09 »

Babs bedankt maar weer. Zelfs in Oss, helaas tijdens Blues Touch... Ben zelf woonachtig in Oss, maar Blues Touch vind ik helemaal niets. Veel te veel bobo's en sponsoren ipv het echte bluespubliek! Maar optredens genoeg!
Babs, volgens mij heb ik je tijdens Ribs en Blues gezien, maar ik weet het niet zeker. Camera+blond haar? Jij was zo druk bezig en ik niet op mijn paasbest, dat ik je maarniet heb aangesproken. Volgende keer maar weer dan. Leuk, bluesbab(e)s!

Blues me or loose me.
Ziggy
Administrator
Super Hero!!!

Keiharde bluesrock!!!

« Antwoord #11 Gepost op: 30 Juli, 2009, 16:16:15 »

Greep uit recensies van deze cd (met dank aan Cool Buzz):

“De belofte die het overdonderende debuut inhield, wordt op ‘Circus Left Town’ dubbel en dwars waargemaakt. Deze plaat promoveert Big Blind zonder pardon naar de eredivisie van de Nederblues.” (OOR, juli 2009)

“Vier jonge knullen die zo gepassioneerd de blues spelen, kom je zelden tegen. De vonken vliegen er bijna letterlijk af. Grootste kracht van dit keurige zootje ongeregeld is toch wel het vermogen om nummers te schrijven die zelden vastlopen in cliches.” (Revolver, juli/aug ’09)

“Dat de eersteling van Big Blind even is blijven liggen, komt omdat er bij Nederblues wat argwaan moet worden overwonnen. Ten onrechte, het kwartet uit Noordwijk maakt gruizige, energieke bluesrock waar niks stoffigs of geforceerds aan is.” (Volkskrant, 30 juli ‘ 09)

Nederblues van de bovenste plank, waar menigeen nog een puntje aan kan zuigen. Deze muzikanten hebben een geheel eigen stijl. Met ‘Circus Left Town’ trekken ze een lange neus naar de gevestigde orde. Twaalf songs, stuk voor stuk van uitstekende kwaliteit. De CD mag niet ontbreken in een bluescollectie.” (Back To The Roots, juli ’09)

“Big Blind heeft een reputatie op te houden….op het tweede album is dat uitstekend gelukt. Een soepele bluesmachine die de twaalf maten en drie akkoorden overstijgt. Prima plaat! (Jazzism, zomer 2009)

“Big Blind bouwt verder aan de uitstekende indruk die ze twee jaar geleden met hun debuut CD achterlieten. Op ‘Circus Left Town’ laten ze veel meer een eigen gezicht zien, zonder dat het al te zeer ten koste gaat van de zinderende energie.” (Heaven, juli/aug ’09)

“Cuby & The Blizzards mag dan net een puik nieuw album uitgebracht hebben, maar Big Blind is Neerlands hoop in ons kleine bluesland. (Aktueel Man, 02/06/09)

“Een coherent en explosief bluesalbum dat ons compleet uitgeteld achterlaat. Een van de beste Nederlandse blues CD’s van 2009.” (Mazz Musikas # 123)

“Big Blind is zichzelf geworden en alle verwachtingen zijn waargemaakt.Nergens ontgoochelen ze met deze tweede, cruciale release. De “jonge honden” van weleer zijn uitgegroeid tot “prijsbeesten”, met stamboom.” (Rootstime)

“Ze hebben een uitgesproken eigen sound ontworpen. De nummers zijn stuk voor stuk zeer sterk. Ga je tent dus alvast opslaan bij je favoriete platenboer.” (Rootsville)

“Circus Left Town lost alle beloften in. Big Blind lijkt op.…Big Blind.” (DiejongenvanJungen, 5 sterren)

“De band laat zich niet verleiden tot oeverloos voortborduren maar zet een stel krachtige songs neer, waarbij de bluesreglementen met respect worden nageleefd.” (Live XS, juni ’09) 

“De band klinkt nog hechter dan voorheen. We kunnen vaststellen dat het er met de Nederblues en vooral toekomst ervan, prima voorstaat.” (bluesmagazine)

“Van een talentvolle bluesband zijn ze in korte tijd uitgegroeid tot een volwassen band die zich tot de gevestigde orde mag rekenen in de bluescene. Ze schrijven gewoonweg nummers van hoog niveau en spelen ook op dit hoge niveau. Een meer dan uitstekende opvolger van het debuut.” (Bluesbreeker)

“Big Blind heeft een dijk van een CD afgeleverd.” (bluesrockpagina)

“Stijlen worden verder uitgediept en de vele gigs hebben de bandsound versterkt…..absolute aanrader.” (The Bluesman)

“Met dit album ‘Circus Left Town’ kunnen we rustig stellen dat we Big Blind met een gerust hart Europa kunnen insturen.” (Bobtje’s Blues Pages)

frander
Super Hero
*

« Antwoord #12 Gepost op: 30 Juli, 2009, 18:12:47 »

Euforie alom! Wat heb ik er nog aan toe te voegen? Niks! Gewoon kopen die plaat en ga ze vooral eens live zien!

Blues me or loose me.
plint
Newbie!
*

« Antwoord #13 Gepost op: 16 November, 2009, 22:24:10 »

ben het er helemaal mee eens. CD 30 mei gekocht tijdens de geweldige releasparty en nog steeds m'n favoriet
roots
Newbie!
*

« Antwoord #14 Gepost op: 01 Januari, 2010, 18:50:16 »

ja is idd een top album waar je de geest van Lester Butler in terug hoort
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: