Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
03 September, 2010, 11:30:02
Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren
Nieuws:
Speciale Bluesforum.nl T-shirt actie: Een "Nieuw logo T-shirt" + een "Classic logo T-shirt" voor 25 euro inclusief verzendkosten!!!

+  Bluesforum.nl: blues rock en blues forum
|-+  Blues Algemeen
| |-+  Blues Internationaal (Moderators: Ton K., HalfBlindLefty)
| | |-+  Popa Chubby (*31-03-1960)
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Popa Chubby (*31-03-1960)  (gelezen 7888 keer)
Ziggy
Administrator
Super Hero!!!

Keiharde bluesrock!!!

« Gepost op: 29 Juli, 2007, 17:12:15 »

Popa Chubby (Ted Horowitz) is geboren en getogen in The Bronx, New York. Hij groeide op in de buurt die bekend werd door de film van Robert DeNiro; A Bronx Tale. Zijn ouders waren eigenaar van een snoep winkel op de hoek van 181st Street en Arthur Avenue. In zijn jeugd luisterde hij veel naar Otis Redding, Wilson Pickett, Aretha Franklin en Marvin Gaye. De invloed van deze muziek hoor je nu nog terug in zijn eigen muziek.
Op zijn zesde begon hij met drummen. Toen hij zeven was nam z'n vader hem mee naar een optreden van Chuck Berry in Madison Square Garden. Chuck Berry werd Popa's idool.
Na de dood van zijn vader ging Ted bij zijn grootouders wonen. Dit betekende het einde van het drummen.

In de jaren 70 begon hij te luisteren naar blues rock. Hij hield van de muziek van Johnny Winter, Led Zeppelin, Rolling Stones en Foghat.
Op zijn zestiende kocht hij zijn eerste gitaar. Eind jaren 70 kwam trad hij op met Screaming Mad George en speelde in de CBGB in New York. Daarna speelde hij tijdens de wereldtournee van de Voivoids.
Begin jaren tachtig ging hij spelen bij singer-songwriter Pierce Turner. Hij bleef bij hem spelen tot het eind van de jaren tachtig.

In 1990 begon hij de Popa Chubby band. De naam Popa Chubby kwam uit een jamsessie met Bernie Worell, een van de oprichters van Parliament-Funkadelic. Hij zong een song "Popa Chubby" en wees naar Ted. "Popa Chubby" betekend "raak opgewonden".
Gedurende een lange tijd speelde Popa Chubby in de clubs in New York. Popa Chubby werd de huisband van Manny's Car Wash. Daar openden en speelden ze vaak als back-up voor veel bekende bluesmuzikanten. Deze ervaring werden de grondslag voor wat hij nu noemt de "New York City Blues".

In 1994 kreeg hij een platen contract met het O-Keh label (van Sony). Hij werkte daar samen met Tom Dowd, die eerder voor Atlantic Records platen van Aretha Franklin, Ray Charles en Wilson Pickett produceerde. Booty and The Beast kwam uit in 1994 en de single "Sweet Goddess Of Love And Beer" werd een Amerikaanse zomerhit in 1995.

In 1996 begon Popa zijn eigen label. Op advies van Tom Dowd ging hij naar Europa waar zijn eerste twee cd's als verzamelaar waren uitgekomen op het Franse Dixiefrog label. Dit werd een groot succes en Popa kon nonstop touren.

Op 1 september 2007 stond Popa Chubby op Bluesrock festival Tegelen 2007.

Discografie:
The Hungry Years (a collection of early material)
Booty and the Beast (1995)
Hit the High Hard One (Live) (1996)
The First Cuts (1996)
One Million Broken Guitars (1997)
How'd a White Boy Get the Blues? (2000)
Flashed Back (feat. Galea) (2001)
The Good, the Bad and the Chubby (2002)
Live at FIP (2003)
Popa Chubby and Friends Play Muddy, Willie and More (2003)
Peace, Love and Respect (2004)
Wild Live (2005)
Big Man,Big Guitar - Popa Chubby Live (2005) on Blind Pig Records
Stealing the Devil's Guitar (2006)
Electric Chubbyland (3cd boxset) (2006)

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

De blues polls zijn onzichtbaar voor gasten: klik hier voor hulp bij de gratis en spamvrije registratie!
Hubertzzzbluez
Jr. Member
**

« Antwoord #1 Gepost op: 05 November, 2007, 21:00:37 »

Ik mis deze  op de  lijst......... Popa Chubby - Deliveries After Dark (2007)     { prima   cd trouwens  }

en  deze ook    Popa Chubby - One Night Live in New York City   ( 2000)
                        Popa Chubby - Gas Money ( 1994 )
                        Popa Chubby - New York City Blues   ( 1999)
                        Popa Chubby - Black Coffee Blues Band (2002 )

'TheBluesman'
Super Hero
*

Geslacht: Man

Een dag niet gebluest is een dag niet geleefd

« Antwoord #2 Gepost op: 05 November, 2007, 21:54:19 »

14 november mag ik em bewonderen in De Lantaarn in Hellendoorn!

Herman KB
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 15 November, 2007, 16:34:44 »

En......hoe wasdie, Bert?
Paul (thesrvman)
Super Hero
*

boot-hill.nl

« Antwoord #4 Gepost op: 21 November, 2007, 17:33:29 »

Ik heb hier (link) als geboortedatum 31 maart zien staan.
Paul (thesrvman)
Super Hero
*

boot-hill.nl

« Antwoord #5 Gepost op: 30 Januari, 2008, 17:12:57 »

Dus dat zou eventueel aangepast kunnen worden in de titel van dit topic
Ziggy
Administrator
Super Hero!!!

Keiharde bluesrock!!!

« Antwoord #6 Gepost op: 30 Januari, 2008, 17:29:23 »

Dus dat zou eventueel aangepast kunnen worden in de titel van dit topic

Bedankt!!! Ik zie dat je dat ook al veel eerder een keer hebt gepost! Dat had ik nog niet gezien.  Embarrassed

Hij noemt ook Dick Dale als "influence". Nou ben ik wel een Dick Dale fan, maar ik kan niet zeggen dat ik daar iets van terug hoor in Popa Chubby.

Paul (thesrvman)
Super Hero
*

boot-hill.nl

« Antwoord #7 Gepost op: 13 Februari, 2008, 12:09:12 »

niet echt maar ja ik noem zelf (als drummer) Clint Eastwood als voorbeeld: Dat slaat op het stoere kijken  Grin
christijanus
Newbie!
*

« Antwoord #8 Gepost op: 01 April, 2009, 11:57:23 »

Popa Chubby (Ted Horowitz) is geboren en getogen in The Bronx, New York. Hij groeide op in de buurt die bekend werd door de film van Robert DeNiro; A Bronx Tale. Zijn ouders waren eigenaar van een snoep winkel op de hoek van 181st Street en Arthur Avenue.

Aha dat verklaard veel, het is nog te zien. Zijn muziek is goed. leuke live optredens
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: