Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
09 September, 2010, 07:33:09
Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren
Nieuws:
Tip: Lees voor het posten van concerten of festivals de uitleg even door!!!  Klik hier!!!

+  Bluesforum.nl: blues rock en blues forum
|-+  Blues Algemeen
| |-+  Blues NL en Blues BE (Moderators: Ton K., HalfBlindLefty)
| | |-+  Big Blind
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 4 Omlaag Print
Auteur Topic: Big Blind  (gelezen 9930 keer)
niftynili
Newbie!
*

« Gepost op: 05 Juli, 2007, 12:09:09 »

Heeft iemand van jullie Big Blind al gehoord? Is een nieuw opkomende bluesband uit Noordwijk. Ze hebben hun EP op www.myspace.com/bigblindblues staan.

Ze spelen trouwens 21 september als voorprogramma van de 'Lester Butler Tribute Band' in de Bikes 'n Blues in Amstelveen.

Laat even horen wat je van ze vind!

grtz, Nifty

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

De blues polls zijn onzichtbaar voor gasten: klik hier voor hulp bij de gratis en spamvrije registratie!
Ziggy
Administrator
Super Hero!!!

Keiharde bluesrock!!!

« Antwoord #1 Gepost op: 15 December, 2007, 22:08:12 »

BIG BLIND                           Biografie 2007
(Met dank aan Coolbuzz)

Big Blind is een jonge,  energieke bluesband uit Noordwijk. De band is in de herfst van 2006 opgericht met als doel smerige, rauwe en opwindende blues te maken. Muziek die de oren…nee, alle poriën van je lijf binnendringt en de ademhaling en hartslag overneemt. Big Blind haalt inspiratie uit oude- maar ook hedendaagse (blues)muziek en hoeft niet geforceerd origineel te zijn. Natuurlijk hebben ze voorbeelden en geluisterd naar Howlin’ Wolf, Lester Butler, Stevie Ray en Jimmie Vaughan, The Hoax en vaderlandse “garagebluesers” Cuban Heels maar geven er zeker een eigen gezicht aan. Met hun punky attitude rocken ze gewoon de blues en raken de luisteraar daarbij in de hartstreek en vooral de onderbuik.
In maart 2007 nam Big Blind de eerste demo/EP op met Remko Schouten in de Yland studio, zo’n beetje de thuishaven van het gerenommeerde Cool Buzz label en die EP wist de interesse te wekken van ‘t label, dat albums uitbracht van o.a. Drippin’ Honey, T-99, The Strikes en eerder genoemde Cuban Heels.
In augustus werd de studio voor een tweede periode betrokken en dat resulteerde in “Dressed To Win”, dat begin november 2007 zal worden uitgebracht door Cool Buzz. Een behoorlijke prestatie, om binnen een jaar na oprichting een platendeal te bemachtigen en een debuutalbum met allemaal originals uit te brengen! Dat alles met een gemiddelde leeftijd van 24 jaar.
This ain’t no Armani Blues, people. It’s raw, uncut, sleazy and if you like your blues with a mean sounding harp….go check’em out!

Line up:   Zang & Bluesharp -  Wesley van Werkhoven / Gitaar – JJ van Duijn / Bas -Dirk van Duijn  / Drums - Niels Duindam
Album:   Dressed To Win (CLBZ 021)
Distributie:   Sonic Rendezvous

* Big Blind trap_FC.jpg (9.81 KB, 333x500 - bekeken 178 keer.)

Ziggy
Administrator
Super Hero!!!

Keiharde bluesrock!!!

« Antwoord #2 Gepost op: 08 April, 2008, 05:55:33 »

Bericht van Hans Broere van Coolbuzz:

THE RHYTHM CHIEFS & BIG BLIND: JONGE HONDEN GAAN HARD

Het kan niet op. Mochten eerst de boys van Big Blind de ene na de andere positieve recensie in ontvangst nemen, bij The Rhythm Chiefs gaat het zo mogelijk nog harder. De media zijn unaniem lovend over beide acts. Big Blind speelde dit jaar al live op Radio 3 (vrij uniek voor een bluesact) en The Rhythm Chiefs waren o.a. bij “Goedemorgen  Nederland” te zien. Optredens blijven binnenvallen. Big Blind is binnenkort bijvoorbeeld te bewonderen tijdens Kwadendamme Blues, Ribs & Blues en als support van de legendarische Johnny Winter in de Boerderij en Paradiso. The Rhythm Chiefs spelen o.a. op de Koninginnenach en Groninger R&B Night.

rootsrocker
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 12 April, 2008, 08:47:12 »

Big Blind staat ook op het Belgium Rhythm & Blues Festival  11/12/13 July '08 samen met ondermeer Little Feat, Alvin Lee, Watermelon Slim , Mark Broussard,  Jon Cleary, Dana Fuchs, Thorbjorn Risager, Ryan Shaw, Erja Lyytinen ..... Dans
Ziggy
Administrator
Super Hero!!!

Keiharde bluesrock!!!

« Antwoord #4 Gepost op: 19 Mei, 2008, 22:45:41 »

Nieuws van Hans Broere van Cool Buzz:

BIG BLIND NAAR DE U.K.

De boys van Big Blind hebben net een geweldig Pinkster weekend achter de rug met 2 supports voor Johnny Winter en optredens tijdens Ribs & Blues en Kwadendamme. Tijdens laatstgenoemde festival werd de band gespot door een organisator van het Linton Music Festival. Hij was dermate onder de indruk, dat men speciaal ruimte heeft gemaakt in de (reeds voltooide) line-up van het festival dat o.a. The Animals op de bill heeft staan. Op 21 juni a.s. staan de boys dus te blues te rocken in het grensgebied van Wales en Engeland….so put your hands together for BIG BLIND people!

Ger Peper
Super Hero!!!!

Geslacht: Man

Soms denk ik

« Antwoord #5 Gepost op: 20 Mei, 2008, 18:39:51 »

Nieuws van Hans Broere van Cool Buzz:

Op 21 juni a.s. staan de boys dus te blues te rocken in het grensgebied van Wales en Engeland….so put your hands together for BIG BLIND people!

Gaaf als je op zo'n manier internationaal kan doorbreken.  Suc7 mannen !

. . . . . . .Ik hou altijd mijn blues aan.
          Een korte rock vind ik ook mooi
En met mijn pijpje over de snaren is ook cool.
Ger Peper
Super Hero!!!!

Soms denk ik

« Antwoord #6 Gepost op: 20 Mei, 2008, 18:46:42 »

Laat even horen wat je van ze vind!

Klinkt helemaal niet verkeerd !

. . . . . . .Ik hou altijd mijn blues aan.
          Een korte rock vind ik ook mooi
En met mijn pijpje over de snaren is ook cool.
Arie
Review Squad
Super Hero
*

« Antwoord #7 Gepost op: 20 Mei, 2008, 20:09:03 »

Die mannuh verdienen het. Ze zijn goed en hebben er zelf heel veel lol in!!!

Wel hopen dat ze hun hoofd erbij houden en het met elkaar een tijdje uithouden.

rocker_71
Full Member

« Antwoord #8 Gepost op: 21 Mei, 2008, 11:48:28 »

Ik heb ze gezien in de Boerderij, als voorprogramma van Johnny Winter en ik vond het een vette band.
goede sound, lekkere nummers.
Die gasten zijn erg goed bezig. Ik hoop echt dat ze 'doorbreken', wat dat dan ook precies moge betekenen. Lachen

rocker_71
Full Member

« Antwoord #9 Gepost op: 21 Mei, 2008, 11:49:04 »

Oeps, daar ging iets mis.  Shocked

Ziggy
Administrator
Super Hero!!!

Keiharde bluesrock!!!

« Antwoord #10 Gepost op: 21 Mei, 2008, 12:07:12 »

Oeps, daar ging iets mis.  Shocked

Inderdaad, staat nu weer goed.  Wink

Hier nog een foto van Big Blind in Cuijk op 1 mei 08:

Ziggy
Administrator
Super Hero!!!

Keiharde bluesrock!!!

« Antwoord #11 Gepost op: 31 Mei, 2008, 14:34:13 »

Linton Music Festival Announces Exciting New Band – Big Blind
The Linton Festival has announced that in addition to headline acts such as The Animals and the  Blockheads it has signed one of the fastest growing rhythm and blues bands, Big Blind, for this year’s festival that takes place on the weekend of June 20, 21st and 22nd.

The Linton Festival Committee has announced that Dutch band Big Blind have been added to the line up for the 2008 festival. Big Blind have taken the European Music scene by storm over the past 12 months, going from nowhere to festival head liners (including the prestigious Belgium Rhythm & Blues festival – the largest event of its kind in Europe) during this short period.

Linton Music Festival Committee Representative Jackie Dale said,

“We were so impressed with Big Blind that we had taken the decision to book them for the Linton Festival before they had even finished their second song.”

The presence and growing status of ‘Big Blind’ has already been acknowledged in the UK by Ian Siegal, arguably the biggest name on the current blues scene, who has been working with Wesley van Werkhoven (the lead singer / harp player) on his recent European dates. 

Influenced by the likes of  ‘The Hoax’, ‘Stevie Ray & Jimmie Vaughan’,  ‘Lester Butler’ & ‘Howlin Wolf’; but playing stunningly original material, Big Blind have received rave reviews. They landed a recording contract within their first 8 months and have produced their internationally acclaimed debut CD “Dressed to Win” in record breaking time.

The Linton music team were tipped off early this year about the band from a Dutch contact and travelled to the Kwanendamme festival in the Netherlands recently with a view to a booking in 2009.

One blistering live set later, and with an ecstatic festival crowd howling for more, the decision to approach the band for 2008 had been made.

“We were worried that we would not be able to afford to book them by the time of the 2009 festival .” continued Jackie Dale.

Working the logistics of getting Big Blind to Linton 2008, based on a single free date in a packed tour schedule was a challenge, but with special transport arrangements in place,

the band will make their first and only 2008 UK appearance at Linton on Saturday 21st June.

Big Blind compliment the previously confirmed Saturday line up featuring ‘King Pleasure & the Biscuit Boys’,  ‘RJ Mischo and the Red Hot Blues Band’ ‘The Stumble’, ‘Nublues’ & ‘Joanne Shaw-Taylor’.

Full programme and festival details are available from the festival website, www.lintonfestival.org. Tickets can be purchased online, direct from the Alma Inn, Linton or through local tourist offices.

Bluesrockin' Babs
Super Hero!
**

Geslacht: Vrouw

Hey, hey, The Blues Is Alright!!

« Antwoord #12 Gepost op: 08 November, 2008, 14:24:05 »

Na diverse clubs en festivals plat te hebben gespeeld is de Noordwijkse formatie Big Blind a.s. zaterdag 15 november te bewonderen op de Nederlandse buis in het programma van Raymond is laat. De opnames vinden een paar dagen eerder, op woensdag 12 november plaats.

Big Blind is een jonge energieke bluesband uit Noordwijk. De band is in de herfst van 2006 opgericht met als doel smerige, opwindende blues te maken. Muziek die de oren…nee, alle poriën van je lijf binnendringt en de ademhaling en hartslag overneemt. Big Blind haalt inspiratie uit oude- maar ook hedendaagse (blues)muziek en hoeft niet geforceerd origineel te zijn. Natuurlijk hebben ze voorbeelden en geluisterd naar Howlin' Wolf, Lester Butler, Stevie Ray en Jimmie Vaughan, The Hoax en vaderlandse "garagebluesers" Cuban Heels maar geven er zeker een eigen gezicht aan. Met hun punky attitude rocken ze gewoon de blues en raken de luisteraar daarbij in de hartstreek en vooral de onderbuik.

http://www.bigblindblues.com

Uitzending bijwonen!

Raymann is Laat is iedere zaterdagavond op televisie op Nederland 1 om 22.05 uur. Raymann is Laat wordt op de donderdagavond voor de uitzending opgenomen. De opname begint om 20.00 uur in De Schiecentrale – Studio 1, Lloydstraat 5 te Rotterdam.

Telefonisch reserveren kan op tel. 010 - 4271878, elke maandag en dinsdag  tussen 13.00 tot 18.00 uur. Je kan tot een week vooruit reserveren. Wanneer de kaarten uitverkocht zijn wordt het antwoordapparaat aangezet (ook als het nog geen 18.00 uur is).

Je kunt ook  kaarten bestellen via e-mail. Stuur je mail naar: gerardmeuldijk@menatwork.tv en vermeld in de mail duidelijk je voor en achternaam, je telefoonnummer, woonplaats en geboortedatum. Geef ook duidelijk aan op welke datum je een opname wil bijwonen! Alleen wanneer deze gegevens duidelijk in de mail worden vermeld kunnen we je aanvraag behandelen. De kaarten kosten € 5,00

frander
Super Hero
*

« Antwoord #13 Gepost op: 09 November, 2008, 20:50:31 »

Tof! Kijk nooit naar die geforceerde grappenmaker, maar zaterdag dus wel! Echt een kei goeie band, niet super orgineel, maar recht uit het hart met passie en een hoop plezier. Mijn muziek.

Blues me or loose me.
Bouke
Sr. Member

« Antwoord #14 Gepost op: 10 November, 2008, 10:47:49 »

inderdaad frander, voor BigBlind wil ik ook wel een uitzondering maken en Raymann doorstaan Cheesy Gelukkig moet ik het opnemen, dus kan ik naar hartenlust doorspoelen tot BigBlind in beeld verschijnt Cheesy

Pagina's: [1] 2 3 4 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: